گروه اقتصادی: آنچیزی که در بازار خودرو مشخص است، اینکه فشار رکود در این بازار به اوج خود رسیده است، به طوری که با وجود تلاطمهای زیاد در بازارهای ارز و طلا و حتی مسکن، اما بازار خودرو نوسانی نداشته و همین موضوع باعث تعجب کارشناسان شده است. برخی براین باورند که به دلیل واردات خودروها شاهد ...
گروه اقتصادی: تولید خودروهای بیکیفیت و عدمپیشرفت لازم در صنعت خودروسازی و بازار بهم ریخته و گلایهمندی مردم که روز به روز شدت میگیرد، خروجی کار دولتها و مدیران خودروساز پنج دهه اخیر بوده است. عدمحل مشکلات صنعت و بازار خودرو، مردم را نسبت به آینده ناامید کرده ...
گروه اقتصادی: از اوایل سال ۹۷، اوضاع و احوال صنعت و بازار خودرو، وخیمتر از همیشه شد و در سالهای اخیر هم علیرغم اینکه دولت سیزدهم، وعدههای مهمی برای نظم دادن به این صنعت و بازار را داده بود، اما خروجی کار، بسیار ناامیدکننده بود و حال نوبت دولت چهاردهم است که باید منتظر بود و دید، سیاست...
گروه اقتصادی: عدم اعتماد به تولیدات داخلی، بزرگترین چالش صنایع برای ادامه رقابت در بازاری است که تنها ایرانیها خریدارآن هستند. نبود وضعیت مناسب کیفی در تولید خودرو، سال هاست که دغدغه اصلی این صنعت و حتی متقاضیان این خودروها شده است.
به گزارش اقتصاد24، طی سالهای ...
گروه اقتصادی: دولت سیزدهم تقریبا در همه بخشهای اقتصادی، کشور را در شرایط بحران تحویل دولت بعدی میدهد، اما این شکست در مواردی تا حد زیادی آشکارتر و در بخشهای دیگر شاید به مدد وعده درمانی تا حدودی توانستند از جلوه کردن بیشتر مشکلات خودداری کنند.
به گزارش اقتصاد24،...
گروه اقتصادی: امیدواری بازار خودرو نسبت به آینده با انتشار گزارش خودروسازان در مجمع عمومی دوچندان شد. طبق این گزارشها اگرچه در سال ۱۴۰۲، زیان انباشته به میزان ۱۶ درصد رشد داشته است، اما آن طور که «امیرحسن کاکایی» کارشناس بازار خودرو میگوید اتخاذ تصمیماتی، چون اصلاح سبد محصول ...
گروه اقتصادی:تغییرات در جاده مخصوص بزودی با روی کار آمدن دولت چهاردهم آغاز خواهد شد. این تغییرات فقط منوط به جاده مخصوص نخواهد بود و وزارت صمت و سیاست های خودرویی این وزارتخانه نیز دستخوش تغییر قرار می گیرد. به گزارش بازار،فارغ از بحث های جناحی و سیاسی جهت انتخاب وزیر صمت آینده، این نکته را باید به ...
گروه اقتصادی:بازدهی بازار خودرو در میانه خرداد و نسبت به نیمه فروردین به طور میانگین حدود ۶.۵ درصد افت کرده است.
به گزارش بازار، میانگین قیمت ۱۰ خودروی منتخب داخلی و مونتاژی در ۱۵ فروردین امسال یکمیلیارد و ۱۲۴میلیون تومان بوده، اما در نیمه ماه جاری به یکمیلیارد و ۵۱میلیون تومان رسیده ...
گروه اقتصادی: دیگر به وضوح برای همگان روشن است که کنترل قیمتها در درازمدت، ورود و سرمایهگذاری را کاهش میدهد؛ چراکه کنترل قیمتها میتواند کیفیت را کاهش داده، بازارهای سیاه ایجاد کرده و تحریک کننده سهمیه بندیهای پرهزینهای باشد؛ همان بلایی که سالها است، اقتصاد ...
گروه اقتصادی: خودروسازی، به عنوان یکی از ارکانهای مهم اقتصاد ایران، همواره در مسیر پر فراز و نشیبی گام برداشته است. این صنعت پس از تشدید تحریمهای بینالمللی در سال 1397، با افت شدید تولید و کیفیت محصولات خود مواجه شد.اما از سال 1401 آمار تولید دوباره روندی صعودی به خود گرفت و خودروسازان ...
گروه فیلم: هرچند صنعت و بازار خودرو در ایران، چهار دههای است که روزهای خوبی را سپری نمیکند، اما از اوایل سال ۹۷ و حدود شش سال گذشته روند این حوزه، با گلایههای جدی و به حق مردم روبرو شده است و هرچند ساماندهی صنعت و بازار خودرو، جزو شعارهای بسیاری از راهیافتگان به مجلس ...
گروه اقتصادی: بازار خودرو در چندسال اخیر یکی از ملتهبترین بازارها در اقتصاد ایران بوده است به گونهای که هرگونه تصمیم، اتفاق و یا تغییر کوچکی در مسیر اقتصادی کشور سبب تغییر مسیر بازار خودرو میشد و غالبا این تغییرات با افزایش قیمت برای بازار همراه بود.
به ...
گروه اقتصادی: صنعت خودروی کشور با وجود ادعای خودروسازان مبنی بر داخلیسازی بالای ۹۰درصدی، چیزی حدود یکمیلیارد و ۶۰۰میلیون یورو ارزبری در سال دارد. این رقم البته با اضافه کردن خودروسازان خصوصی به ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو میرسد. این در حالی است که پنج میز داخلیسازی ...
گروه اقتصادی: دوره کوتاه کاهش قیمت خودرو در بازار سرانجام به پایان رسید. در هفتههای اخیر شاهد رشد نرخ خودروهای داخلی در بازار هستیم و فعالان بازار معتقدند که بوی آزادسازی قیمت خودرو به مشام میرسد، احتمالی که در روزهای گذشته با پاس کاری قیمتگذاری میان وزارت صمت و شورای رقابت ...
گروه اقتصادی: علیرغم دو مصوبه مجلس یازدهم در خصوص واردات خودروهای نو و کارکرده خارجی و البته شعارهای دولت سیزدهم در خصوص ساماندهی صنعت و بازار خودرو، آن چیزی که همچنان عیان است، اوضاع آشفته صنعت و البته گرانی بالا خودروهای ساخت داخل است.
به گزارش اقتصاد24، در همین رابطه، سیداحمد ...
گروه علم و فناوری: مدیران طراحی آئودی، فورد، لامبورگینی، لوسید و مرسدس بنز در بین داوران این رقابت بودند، اما اجازه نداشتند به کانسپتی از شرکت خود رای دهند. جیمز مکلاکلین، سردبیر کار نیوز، در مراسم معرفی برنده امسال گفت: «داچیا تاکنون برای هیچ بخشی از این رقابت در نظر گرفته نشده بود. برای ...
گروه اقتصادی: یك کارشناس صنعت خودرو، گفت: ایرانخودرو و سایپا پیشرفتهترین سیستمهای مدیریت منابع انسانی را در کشور دارند و همیشه الگوی سایرین بودهاند، البته جاهایی کم و زیاد شده، ولی به لحاظ متدولوژی مدیریتی و وجود سیستمها همیشه بهترینها را داشتهاند....
گروه اقتصادی: رکود در بازار خودرو در حالی ادامه دارد که قیمتها در برخی تولیدات با نوسان همراه است، نوسانی که گفته میشود تحت تاثیر قیمت دلار قرار دارد و از آنجایی که برخی پیشبینیها بر افزایش نرخ دلار دلالت دارد، افزایش قیمت خودرو نیز محتمل است. علاوه بر این بازار خودرو طبق یک ...
گروه اقتصادی: لایحه واردات خودروهای دست دوم هرچند با موافقت مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، اما تا امروز نتیجهای از این قانون حاصل نشده و بازار در انتظار ورود این خودروها است.به گزارش اقتصاد24،
وزیر تازه نفس وزارت صمت با کولهای از تجربه به این نتیجه رسید که واردات خودرو...